tirsdag 17. januar 2012

Hurra!

Endelig har jeg pensjonert min gamle, trette symaskin! Min trofaste Pfaff Hobby 382 har fulgt meg i tykt og tynt, gjennom en beltestakk og utallige meter fleece, chenille og dongristoffer - i over tyve år. (Nå høres jeg fryktlig gammel ut....)

Det har vært en lang prosess, fra min kjære mann sa at jeg kunne plukke ut en ny maskin, (som 40 års gave, fra han og ungene) til jeg fant ut hva jeg ville ha. Det er virkelig en stor symaskin jungel der ute! Og det er utrolig mange, flotte maskiner med mange fancy funksjoner. (Hadde jeg hatt mer penger, hadde jeg invistert i en overlock maskin, i tillegg til en god basismakin. Men, det får komme en annen gang!)
Etter mye research og tenking frem og tilbake var valget tatt - og jeg bestilte maskinen hos symaskiner.no.

Arvtakeren kom i hus fredag ettermiddag (eller, for å være helt korrekt- den ble med rett opp på hytta ) og ble innviet, med barnslig glede, i helga. Utrolig GØY!

Og her er vidunderet - Pfaff Ambition 1.0:


Maskinen er en drøm å sy på! Den bråker mye mindre enn min gamle (noe alle i huset er glade for). Det er MANGE morsomme og nyttige sømmer, alfabet, automatisk knappehull og mye annet. Jeg kan programmere og kombinere ulike sømmer  - så her er det bare fantasien som setter grenser.... Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med den!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar