søndag 25. desember 2011

Julegaver 2011

Jeg hadde store planer for denne adventstiden, men kom litt på hælene etter lungebetennelsen i november. Måtte derfor revurdere lista over prosjekter, men noen hjemmelagede presanger ble det likevel!

Nå er alle presangene levert ut og pakket opp - håper de falt i smak hos (og passet) mottakerne =)

Først ute er to fleecekjoler, som en kunde har bestilt til to søskenbarn. Kjolene er sydd i str. 2 og 3 år.
 

 
Så ble denne bilposen til. Den er sydd etter "Voksipose " modellen, men gjort mindre for å få plass i en liten bilstol. Posen fikk hull i ryggen etter selene og knyting i sidene etter at disse bildene  ble tatt. Posen er sydd i beavernylon og foret med deilig fleece. Mellomlegget er ei gammel dyne, så den skal være god og varm.
Giraffen er applikaert i samme stoff som mottakeren fikk stelleveske tidligere i høst =)






 


     
Tre nye fleecekjoler så dagens lys, sent i desmeber. Kjolene er sydd i tre ulike farger, og størrelser - den ene har ammeåpning - men, ellers har de samme type applikasjon og dermed et vist slektskap.

Fleece fra Stoff og Stil.
Mønster fra Klinkekula i boka Made By Me.

Nok en fleecekjole, etter samme mønster som de tre foregående. Denne fikk et helt annet uttrykk, fordi ermene ble sydd av fleece med trykk. Den limegrønne fleecen ble med hjem fra Danmark i sommer, med den hensikt å sy noe til denne flotte dama - som elsker grønt =)


  


 Jeg sydde fire pc vesker iår, men glemte å ta bilder av den ene ;-(
Tre tøffe gutter fikk sorte bager, med initialene sine på forsiden. Disse veskene ble foret med platevatt og fikk bystoff, eller bilstoff inni. Den siste veska fikk et helt annet uttrykk - kremhvit på utsiden med applikerte blomster i "marimekkomstil" og et morsomt knallrosa pingvinstoff på innsiden.... (skal høre pent med mottakeren om jeg kan få et bilde av den senere)

 Dette settet koste jeg meg med, midt oppi all julestria. Jeg har hatt det i hodet siden jeg fikk boka Made By Me i sommer - og alt falt på plass når jeg fant dette herlige grønne skogsstoffet hos Kameleont Design =)  Settet er sydd i str 1 - 2 år og jeg håper at Tantes LilleGull vil gå rett inn i det! 

4 kommentarer:

  1. Wow! Så utrolig flotte julegaver!!
    Du syr så mye fint så jeg legger meg til som følger her :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding =)
      Alltid koselig med nye følgere - Velkommen skal du være!

      Slett
  2. Tinemor
    Du er så flink!! Jeg vil også bli så flink!!

    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Nuttinutten!
      SÅ gøy å se at du er igang med egen blogg, vennen =)
      Jeg tror egentlig du er vel så flink som meg, så bare stå på videre - dette klarer du!

      klem =)

      Slett