tirsdag 17. januar 2012

Chenillekjole til ei lita jente

Flere av mine kollegaer er skikkelige SuperBestemødre. Bestemødre som gjør alt for sine barnebarn, de stiller opp som barnevakter, henter i barnehage/skole og gleder seg over å være sammen med de yngste i familien. Jeg sier som Odd Nordstoga: ein farfar (eller farmor) i Lia, sku` alle ha!
Det er lenge til jeg blir bestemor - men,da skal jeg bli en Superbestemor =)

Denne kjolen skal til et lite barnebarn, som snart fyller 1 år. Jeg fikk frie tøyler av min gode kollega - og koste meg med å lage en leken og myk kjole, i herlige, glade farger.
Og med den nye symaskinen, gikk syingen som en lek =)

Kjolen er sydd i myk chenille, den har jersey ermer og foret hette. Ribb nederst på ermene og ribbkanten nederst på kjolen gjør at den kan brukes lenge.

Eget mønster, str. 1 - 2 år
Chenille, jersey og ribb fra Stoff og Stil

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar