mandag 12. desember 2011

Pose til bilstol

Det nærmer seg jul med stormskritt.... og jeg er i full gang med juleforberedelsene. Det blir nok en del hjemmelagede presanger fra oss i år, men kan ikke si for mye - i tilfelle noen er inne og leser her ;-)

Men, en ting kan jeg vise frem, tror nemlig ikke den som skal ha denne posen vet om denne bloggen......
En liten pode trenger sårt en pose til bilstolen, slik at han slipper å pakkes ned i tykke, upraktiske dresser når han skal ut og kjøre. Med denne kan han ha på vanlige "inneklær", i tillegg til votter og lue, før han lukkes igjen i en god og varm pose.

Posen er sydd som en liten voksipose og har hull til selene i ryggen. Ytterstoffet er beavernylon, så den skal tåle litt ruskevær. Inni posen er det deilig fleece, mykt godt og varmt for en liten kropp. Posen er foret med ei dyne, så den skal være akkurat passe varm, tror jeg.

Jeg har applikert en skikkelig orange giraff på den sorte posen, for å "freshe" den litt opp ( og det orange stoffet i giraffen er det samme jeg sydde stelleveske til podens mamma for en liten stund siden). Giraffen fikk to litt skeive vintageknapper som øyne, og ser ganske klar for å bli med ut på det meste.
Håper posen faller i smak!

Stoff: sort beavernylon og anorakksnor fra Stoff og Stil, orange beavernylom og fleece fra Stof2000
Mønster: litt herfra og litt derfra =)

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar