fredag 3. august 2012

I Love Marimekko!

Ja, det er vel ingen godt bevart hemmelighet at jeg elsker M A R I  M E K K O ??
For et par år siden kjøpte jeg en og en halv dyrebar meter av Mini Unikko stoffet, da jeg var på ferie i Danmark. Stoffet ble nøye målt og revet og jeg fikk virkelig mye ut av det:
- en kappe til kjøkkenvinduet,
- en kappe til soverommet til snuppa,
- nytt trekk til puffen,
- ny sittepute og nakkepute til min gamle gyngestol
- ei lita veske

Nå ville plutselig ikke snuppa ha Marimekko kappe på rommet sitt lenger (hørt noe slikt da?).....
Men, jeg kunne da ikke la dette dyrebare stoffet bare ligge???
Heldigvis har vinduet kappa har hengt i hatt utvendige persienner, så stoffet var hverken solbleket eller slitt... egentlig like fint...

Jeg viste med en gang hva jeg skulle bruke stoffbiten til =)
Alle jenter trenger ny kjole av og til - og det var virkelig på høy tid at jeg sydde noe til meg selv igjen!
Heldigvis hadde jeg en god bit Olastoff liggende, ellers hadde nok muligens kjolen blitt noe kort.. ....

Syingen gikk lekende lett - et par timer med fullkommen lykke - og vips så var kjolen ferdig!
Og kjolen ble akkurat slik jeg ville ha den!
Den har vært mye brukt i sommer, både over Olabukse, med tynn genser under, eller med kort tights.

Mønster: Klinkekulas fra boka Made by me

 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar