fredag 3. august 2012

Elefantastisk 1 årsdag!

Det har vært sommer og ferie, og jeg har tatt med meg symaskinen og bodd på hytta i vakre Vrådal, store deler av sommeren. Sola har glimret med sitt fravær, men da har jeg iallefall ikke hatt dårlig samvittighet når jeg har sittet inne og sydd ;-)

Første prosjekt denne sommeren, ble å sy bursdagspresang til familiens minstemann, som  kom til verden for 1 år siden. Min lille nevø bor et et stykke unna meg, så det er dessverre ikke så ofte vi møtes... Men, jeg var der på dagen hans =)

Jeg sydde to sett til han, som også kan kombineres.
- Hengselbukse i chenille, i en herlig brent orange farge, med applikert elefant i brun chenille på brystet. Jeg sydde legg foran, slik at den fikk litt mer stil. Ribb av chenille nederst holder vidden på buksebena under kontroll og gjør at buksa kan brukes lenge.
I mangel av passende ribb skråklippet jeg kantebånd i chenille, litt knotete, men det gikk tilslutt.
Det ble ei bukse i ordentlig retrostil - akkurat som min søster liker det ;-)

Str. 1 - 2 år
Mønster: Fra boka Made by Me
Stoff: Stoff og Stil/ Stof2000


 

- Knytejakke i brun chenille. Jeg valgte å roe ned den friske fargen på knytebuksa med en rolig og deilig brun jakke. Lilleprins kler veldig godt brun, så tror det var et vellykket valg!
Knytejakka ble uten stæsj, eller pynt denne gangen, det enkle er ofte det beste?
Str. 1 - 2 år
Mønster fra boka: Made by Me
Stoff: Stoff og Stil













- Tshorte med elefanter i brun og orange jersey. Dette stoffet har fulgt meg lenge og nå var det siste rest som ble brukt opp... Lilleprins og hans mor er veldig glad i elefanter, så denne var jeg ganske sikker på ville gå rett hjem =)
Str. 1 - 2 år
Mønster: eget
Stoff: Stoff og Stil













- Redesign Olabukse med tøffe baklommer. Juniors gamle Olashorts fikk gjenoppstå i ei kul bukse til Lilleprins. Jeg beholdt de tøffe baklommene og sidesømmene og brukte orange ribb i livet og i bena, for å hente opp det orange i tshorta.
Deilig med bukser som er myke fra første stund ;-)
Str. 1 - 2 år
Mønster: eget

 

Det var koselig å se lillemann igjen. Og ekstra gøy å være der på 1 års dagen hans! Min søster elsker elefanter, så applikasjonen og stoffet falt virkelig i smak =)
Jeg regnet egentlig med at iallefall hengslebuksa ville være i største laget for lillemann, men han hadde jammen vokst mye siden sist - buksa satt som et skudd =) Koselig å se plaggene mine i bruk!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar