søndag 29. mai 2011

Brokadevest til Tantes LilleGull.


 Min svoger og min kommende svigerinne skal gifte seg snart.
Og Tantes LilleGull måtte ha fin vest. Vi fant stoffet på Stoff og Stil - lys aqua brokade med broderier i sølv. En sart og fin farge til den lille lyse prinsen!



Jeg strevde litt før med å få tegnet ordentlig "vest- fasong" , men på forsøk nummer to gikk det ganske greit.
Vesten er vrangsydd i skuldrene og i sidene, slik at det ikke er noen skjemmende sømmer inni plagget. Den fikk to "lurelommer" for syns skyld og silkebånd bak på ryggen.

 Symaskinen min er kranglete for tiden, men det gikk faktisk greit helt til jeg skulle sy knappehull  - de ble ikke pene.... Heldigvis brukte jeg en prøvelapp, så jeg unngikk å ødelegge vesten. På en slik vest vil jo knappehullene vises, så det endte med at jeg sydde i trykk knapper på innsiden og lot knappene bli pynteknapper på utsiden.
                                               
Ryggen på vesten er sydd i et sort forstoff (LilleGull skal ha sort dressbukse). For å bryte opp det sorte, laget jeg båndet i samme stoff som fronten av vesten.   


Mønster; Eget str LilleGull
Alle stoffer fra Stoff og Stil.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar