lørdag 9. januar 2010

Nye vesker

Symaskinen fikk virkelig kjørt seg før jul.... så mye at den faktisk ble ødelagt.... Fikk låne min mors, men også den kapitulerte etter noen få sømmer (enda det bare var snakk om nye stuegardiner). Løsningen ble å kutte ned på antall prosjekter og låne en skolemaskin for å fullføre de mest prioriterte.

Jeg gikk til innkjøp av to veskelåser på Panduro hobby i Oslo. Har lenge gått med planer om å gjøre om Marimekko restene til lekre festvesker til mine to søstre. Tegnet av formen på låsene på avispapir og laget en enkel mal til hver av veskene, før jeg sydde for og veske klar på maskinen. Veskene ble begge sydd på låsene for hånd.

Ble sånn tålig fornøyd emd resultatene. Veskene har plass til mobil og liten lommebok, kanskje litt sminke eller andre småting for festen. Lenka kan hektes av, slik at man også kan bruke den som lommebok.
Det er helt klart rom for forbedringer - men, alti alt - så er dette en rask og grei veske å produsere. Og så ble de jo ganske lekre også - jeg mener: hvem kan stå for Marimekko??


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar